5 trendów SEO w 2018 roku

Specjaliści branży internetowej zgodnie przyznają, że rok 2017 w internecie stał pod znakiem dopasowywania wyników wyszukiwania pod indywidualne zapytania użytkowników. Stąd chociażby skupiono się na jakości treści zamieszczanej na stronach www. Jakie zmiany przyniesie nam nowy rok? W 2018 roku możemy liczyć na co najmniej 5 trendów SEO.

Zdaniem ekspertów branży SEO działania w wyszukiwarce Google są długofalowe, więc ciężko wskazać na typowe trendy. Ich zdaniem trudno spodziewać się rewolucji ze strony Google, skoro dopiero co w 2017 roku pewne sprawy się wykrystalizowały i w najbliższym czasie firma nie przewiduje zmian w algorytmie.


Postaw na mobilność bo...

mobilny indeks stron www

Strony www dostosowane do urządzeń mobilnych znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania. Mobilna transformacja trwa już kilka lat. Jednak dopiero w tym roku ma zacząć działać zapowiadany mobilny indeks stron. Wedle zapowiedzi Google nie będzie to funkcjonowało tak od razu i może potrwać nawet 5 lat. Póki co pozycja strony www w wynikach wyszukiwania będzie ustalana pod względem jej optymalizacji do urządzeń mobilnych.

 

Wyszukiwania głosowe 

zapytania głosowe dobre strony internetowe w radomiu

Zapytania głosowe stanowią około 20% wyszukiwań mobilnych. Ten trend jednak dopiero co zaczął funkcjonować w 2017 roku. Można przypuszczać, że będzie on jednym z głównych czynników, jakie będą miały znaczenie w SEO w 2018 roku. Rosnąca ilość zapytań głosowych oraz upowszechnienie inteligentnych głośników spowoduje, że ten trend wystrzeli jeszcze bardziej. Jeśli nie będziesz chciał wypaść z SERP-ów, będziesz musiał poświęcić więcej czasu na dopasowanie treści do nowego sposobu wyszukiwania. Oznacza to zapytania o bardziej neutralnym charakterze, posługiwanie się pełnymi zdaniami pytającymi itd. Trzeba więc skupić się na frazach „długiego ogona”.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Aktualnie Google dostosowuje wyniki naszych wyszukiwań do indywidualnych potrzeb na podstawie historii wyszukiwań i plikach cookies przeglądarki. Czynnik personalizacji wzrośnie jeszcze bardziej, a to za sprawą łatwiejszych sposobów wyszukiwania oraz rozwojowi inteligentnych urządzeń, takich jak wspomniane głośniki.

Większe znaczenie grafiki

Wszystko wskazuje na to, że innowacja dotycząca wyszukiwania obrazem bardzo wpłynie na poziom wyszukiwań w kolejnych latach. Wyszukiwarka coraz bardziej „wie”, jak czytać obraz oraz pliki wideo.

 grafika stron www  

Lokalność ma znaczenie

Od dawna mówi się o tym, że firmy powinny skierować swoje działania w stronę marketingu lokalnego. Coraz więcej zapytań (głównie przez urządzenia mobilne) dotyczy spraw lokalnych, więc warto dotrzeć do klientów zamieszkałych w najbliższej okolicy. Optymalizacja strony pod wyszukiwania lokalne to dobry krok do tego, żeby dać się znaleźć potencjalnym klientom.

sklepy internetowe radom
Trendy w SEO w 2018 roku narzucają rozwój technologii mobilnej oraz wzrost ruchu mobilnego. Czekając na wprowadzenie mobilnego indeksu stron, warto przyjrzeć się innym trendom związanym z SEO.

← WSTECZ