Kalendarz gorących momentów dla e-commerce

Jest kilka takich momentów w ciągu roku, że sprzedaż w Internecie na całym świecie wzrasta. Wtedy wszyscy, którzy prowadzą biznes w postaci e-sklepu starają się przyciągnąć jak największą liczbę klientów poprzez reklamy, odpowiednie promocje, przeceny.


Koniec lata, początek szkoły!


Po wakacjach sklepy chcą przygotować miejsce na nowy asortyment, jesienny. Dlatego w tym czasie wszechobecne są posezonowe wyprzedaże. Jest to to również początek szkoły, a co jest z tym związane wydatki na wyprawki szkolne!. Według ostatniego sondażu CBOS, polscy rodzice wydali średnio (w przeliczeniu na jedno dziecko) 828 zł na szkolne wydatki, z czego 46 proc. stanowił zakup podręczników szkolnych. Za oceanem już 36 proc. wydatków przed rozpoczęciem roku szkolnego dokonywanych jest za pośrednictwem internetu. W samym USA w 2014 roku w tym czasie wydano 57,17 mln dolarów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Konsumenci kupują głównie ubrania (75 proc.), szkolne przybory (72 proc.), książki (44 proc.) i elektronikę (41 proc.).


Wielkie święto wirtualnych zakupów Google


W grudniu 2012 roku Google stworzył „święto” Wielkich Wirtualnych Zakupów (GOSF) w Indiach. W porozumieniu ze wszystkimi największymi portalami sprzedażowymi w Indiach powstało nowe „święto zakupów”. Dwa lata później już 8 milionów konsumentów w ciagu 3 dni wzięło udział w zakupowym wydarzeniu. W tym czasie indyjski rynek e-commerce odnotował 3-5 razy większą liczbę zamówień. Niemal 40 proc. klientów odwiedziło strony za pośrednictwem urządzeń mobilnych. *
* źródło: en.wikipedia.org/wiki/Great_Online_Shopping_Festival


Listopad – szał zakupów w USA (Święto Dziękczynienia i Black Friday)


Koniec listopada to jeden z najgorętszych okresów dla branży e-commerce w ciągu roku, szczególnie w USA. W ostatnich latach listopadowe szaleństwo zakupowe zaczyna być popularne także Polsce, głównie za sprawą międzynarodowych sklepów internetowych, oferujących swoje produkty także polskim użytkownikom.


Czas przedświąteczny , czyli moc zakupów


Okres Świąt Bożego Narodzenia to najbardziej pracowity okres w roku dla sprzedawców na całym świecie. Na okres bożonarodzeniowy szacowano aż 20 proc. całego obrotu wygenerowanego w 2014 roku przez europejski e-handel. Według badania przeprowadzanego przez Deloitte, Polacy deklarowali, że na podarunki i zakupy spożywcze wydadzą ok. 1100 zł. Konsumenci szukają internetowych okazji nawet w Wigilię – w 2014 roku 114 milionów Amerykanów odwiedziło sklepy internetowe 25 grudnia, zaś 90 milionów w Sylwestra.


Szał podczas Chińskiego Nowego Roku


Odpowiednikiem okresu świątecznego jest w Chinach Chiński Nowy Rok, który przypada na cały tydzień świętowania (styczeń/luty). Konsumenci z Państwa Środka wydają w tym czasie przeszło 100 bilionów dolarów na zakupy internetowe. Dwa tygodnie przed Chińskim Nowym Rokiem platformy e-commerce takie jak Alibaba czy JD.com oferują ogromne przeceny. W 2015 roku wartość samych wymienianych wirtualnie hongbao wyniosła 140 mln EUR.Trzeba pamiętać tylko o tym, że podczas Chińskiego Nowego Roku całe Chiny „zastygają”, firmy nie pracują, poczta nie działa, a więc jeśli sprowadzamy produkty z tamtego rejony, to należy to wziąć pod uwagę.*
* źródło: chinskiraport.pl/blog/swieta-e-commerce-w-chinach/


Zimowa WYPRZ!


Tak samo jak i z wyprzedażami powakacyjnymi , przyszedł czas na czyszczenie magazynów po zimie. Handlowcy z Europy i USA zacierają ręce już pod koniec roku, gdy startują zimowe wyprzedaże. W trakcie trwających promocji, klienci mogą uzyskać nawet 80 proc. rabatu na wybrane produkty.
Ile kosztuje miłość czyli sprzedaż w Walentynki
Jaka jest cena miłości? Wnioskując na podstawie wydatków na dzień przed Walentynkami, odpowiedź brzmi: 19,9 biliona dolarów. Tyle wynoszą wydatki zakochanych na świecie na kwiaty, słodycze i inne walentynkowe prezenty. 25 proc. tej kwoty zostaje wydanej w Internecie. Sprzedaż startuje dwa tygodnie przed walentynkami. Kluczową rolę odgrywają takie tutaj zamówienia online w restauracjach, barach sushi.

Świąteczna wiosna

Około Świąt Wielkanocnych nie jest aż tak „gorący” jak święta Bożego Narodzenia. Jak wynika z ubiegłorocznego badania Payback Opinion Poll, pierwsze ciepłe miesiące to najlepszy czas na gruntownie wysprzątanie mieszkania, odświeżenie garderoby, porządki w ogrodzie i przygotowanie auta na wiosnę.Dlatego marzec i kwiecień, zwłaszcza okres przypadający przed Wielkanocą, to czas wzmożonej sprzedaży chemii gospodarczej i środków przydatnych w porządkach w domu i ogrodzie, zwłaszcza środków do mycia okien.*
* źródło: biznes.newseria.pl/news/przed-wielkanoca-o-30,p1378483859

← WSTECZ